Khamis

glory of the company part 1






tutup time part director kim

Ji hyeon POV 

 Hidup ini ibarat roda yang berputar. Aku kini sudah bergelar seorang gadis. Setelah berhempas-pulas menggalas tanggungjawab sebagai seorang pelajar,akhirnya,aku telah bebas.”ji hyeon”haiting. Itulah kata-kata yang selalu tersemat dalam kotak fikiranku. Aku pun pergi temuduga di sebuah syarikat terkemuka di Seoul. “J&J COMPANY”. Ketika di temu-duga,mereka melihat potensiku.”yes,aku dapt juga kerja sebagai setiausaha,”kataku dalam nada gembira.
(tiba hari yang di nantikan”)
“haeomonae”,saya nak pergi ke Seoul untuk bekerja! Tanyaku kepada nenek yang telah menjagaku sejak  kecil lagi. “pergilah cu,nanti kalau ada masa jenguklah,nenek ini. Jawab nenek. Aku menangis lalu memeluk nenek.  “ulji mara!haoemonae,pujuk aku. Aku pun melangkah pergi….
Director kim POV

“Setiausaha Jong,kamu sudah siasat tentang kes kemalangan yang berlaku ke atasku”. Tanya Director Kim kepada setiausahnya. (mengimbau kembali kejadian yang berlaku,sewaktu dia dan keluarganya pulang dari sebuah majlis,kereta yang dipandunya terbabas lalu terhumban ke gaung. Kejadian itu telah meragut nyawa isterinya dan mayat anak perempuanya tidak di jumpai sehingga sekarang). “director”,dia tersedar daripada lamunanya setelah di sapa oleh setiausahnya. “Saya sudah menyiasat tentang kes itu,dan belum ada apa-apa respon”. Terang setiausahanya. Director Kim terus termenung memikirkan perihal itu.


Jung Min POV

“Tuan,sila tandatangan surat di atas ini”. Tanya setiausaha Jo kepada Jung Min. Dia hanya memandang saja surat itu tanpa memberi sebarang respon. “letak di situ sahaja” katanya. Jung Min terus memikirkan perkara yang bermain di fikirannya.

 

Ji hyeon POV

wah,akhirnya sampai juga di Bandar Seoul”.kataku sebaik sahaja turun dari bas. Aku berpusing seperti sedang menari belle. Tiba-tiba,kedebukk!!!,aku terjatuh setelah terasa seperti melanggar sesuatu. Kemudian ada seseorang yang menghulurkan tangan kepadaku. Aku pun menarik tangannya. Namun,dia terus menyentap tanganku sehingga aku terjatuh kembali.Aku pun mendongak keatas,rupanya seorang lelaki yang tingginya kurang 180 cm. lelaki itu pun berkata “hei,hodoh,jalan pandang depan”. Kata lelaki itu.  “yah!”balasku kembali. Aku terus beredar tanpa mempedulikan lelaki itu.

Di rumah sewa…

Setelah mencari rumah untuk di sewa,akhirnya aku dapat juga rumah sewa. Di situ,aku berkenalan dengan teman serumahku,namanya Yoona. Orangnya cantik dan comel. Bermulalah hari aku sebagai seorang setiausah. “ji hyeon,haiting”…..

To be continue…



kamSA hAmnIDa..ulji MaRo!

0 comments: