Jumaat

GLORY OF THE COMPANY PART 2








Ji hyeon POV  



Aku berlari sesudah turun daripada menaiki teksi. Sampai sahaja di pejabat,aku terus melapor diri, “annyeong hasayo!, cho-en ji hyeon i-eyo,”. Aku mengenakan pakaian kegemaranku,kot,seluar panjang dan juga baju berkolar. Semua pekerja disitu memerhatikanku. Aku tidak mempedulikan apa pandangan orang terhadapku. “ji hyeon,haiting!”. Aku pun menghadap bos aku lalu memperkenalkan diri. “annyeong hasayo!,cho-en ji hyeon i-eyo”,kataku sebagai perkenalan. Apabila lelaki itu memusingkan  bangkunya,rupanya, lelaki itu yang memarahiku ketika aku terjatu dulu

(flashback)

Namun,dia terus menyentap tanganku sehingga aku terjatuh kembali.Aku pun mendongak keatas,rupanya seorang lelaki yang tingginya kurang 180 cm. lelaki itu pun berkata “hei,hodoh,jalan pandang depan”. Kata lelaki itu.  “yah!”balasku kembaliLelaki itu memandangku lalu berkata, 


“hei hodoh,kamu yang bakal menjadi setiausaha aku, lupakalah. “aku pun menjawab,tuan jangan ingat tuan kaya,tuan boleh memnindas orang macam saya. Tuan saya sudah letih menghadapi semua ini. Tuan ,jangan hina orang”. Aku terus menangis,kemudian keluar dari bilik itu. “yah!!!!”lelaki itu terus memanggilku. Aku hanya mempedulikan sahaja panggilannya. Aku terus duduk ditempat yang disediakan. Aku hanya memandang ke bawah dan tidak mempedulikan  pandangan pekerja lain terhadapku.

 Jung Min POV



Sejak pertama kali dia berjumpa dengan perempuan yang digelar hodoh itu,dia menjadi tidak keruan, dia selalu teringat perempuan yang bernama Ji hyeon itu. Dia memandang jauh kea rah perempuan itu. “apa yang tuan tengok itu,”tegur setiausaha Jo, “ah! Tak payah nak menyibuk,pergi buat kerja atau mahu aku pecat kau, Jung Min terus memandang Ji hyeon seperti orang gila sahaja. Mungkin dia sudah terkena penyakit…love sick kut

Director Kim POV


“Tuan, saya sudah mempunyai maklumat tentang status bayi perempuan tuan yang belum dijumpai itu. Bayi perempuan tuan yang hilang 20 tahun yang lalu”. Kata setiusaha Jong  kepada director Kim, “apanya”,mengikut sumber Jabatan Polis Seoul,setelah lama menyiasat kes ini,polis mendapati anak tuan mungkin sudah  mati. Namun, polis tidak dapat meneruskan siasatan kerana kes ini sudah melebihi 10 tahun”. Terang lagi setiusahanya. “keluar dari bilik!”. Dia hanya mampu termenung tanpa menyedari air matanya mengalir keluar.

Yoona POV  

 



“Ji hyeon,bagaimana dengan hari pertama kamu bekerja,”Tanya Yoona.
Di coffee house
“Ji hyeon,kencahana!”Tanya Yoona. “aku tidak apa-apa,Cuma tertekan sikit dengan bos aku itu,”balas Ji hyeon. Yoona merasai ada sesuatu yang tidak  kena dengan Ji hyeon. “aku mesti siasat” katanya di dalam hati.

Jong Young POV



“Flight from London to Korea will lend about 5 minute more,all passanggers,please take your luggage carefully,”kedengaran suara pesanan di Lapangan Terbang Antarabangsa London. Jong Young yang baru sahaja menamatkan pengajiannya,akan pulang ke legasi keluarga Kim untuk menggantikan ayahnya apabila masa sudah tiba kelak. Jong Young yang seperti sudah tidak sabar pulang ke Negara asalnya,melangkah dengan penuh bergaya kea rah kapal terbang itu.


Ji hyeon POV

Sesudah keluar dengan Yoona, aku pulang ke pejabat seperti biasa. Tiba-tiba,aku disapa oleh bos aku, “hei,perempuan hodoh,kenapa lambat,tau jam sudah pukul berapa,”Tanya bos aku yang mengjengkilkan. Aku hanya mendiamkan diri sahaja lalu meninggalkannya. Tiba-tiba, “Ji hyeon,chakkamma! Kedengaran satu suara yang menyuruh aku berhenti. Aku memusing belakang,namun tiada respon daripada orang yang memanggilku. Aku menjadi pelik,siapa pula yang memanggilku. Aku terus berlalu.


Jung Min POV

“Kenapa,aku menjadi semakin gila dan tidak dapat melupakannya. Emm,cheongmal !!! aku dah suka dekatnya. Macam mana ini”. Kata Jung Min. dia seolah –olah menapis segala perasaannya dengan egonya yang tinggi.



--------to-------be---------------------continued-------------------------------------

kamSA hAmnIDa..ulji MaRo!

0 comments: