Isnin

GLORY OF THE COMPANY PART 3






 


JI HYEON POV 

 

Sejak hari pertama bekerja,hidup aku menjadi tidak keruan. Aku dihina sebegitu rupa. “hi nasib-nasib!hendak buat cammana!”. Seloroh hati kecilku. Aku  terus menaip laju kekunci computer ini. Aku pun memeriksa akaun facebook aku. Tiba-tiba, ada seorang lelaki mengajak aku “chat” dengannya. Aku pun memulakan perbualan 

Geunamja:  annyeong
Nae: annyeong
Geunamja: siapa awak
Nae: manusia
Geunamja: saya nak Tanya,awak bekerja di mana?
Nae: di J&J COMPANY..kau?
Geunamja: kenal Ji hyeon tak?
Nae: nuguyah?
Geunamja: yahhh ji hyeon shhh..araeyo?
Nae: ye.ara!
Geunamja: nae (saya)  chowai (suka) ji hyeon shh. Ada nombor telefon dia tak?
Aku menjadi terkejut dan terus bertanya siapa dirinya..
Nae: siapa kau?
Geunamja: ceo syarikat itu, Park Jung Min…
Nae: bo???????????

Aku seperti tidak menyangka bahawa bos aku menyukai aku,sedangkan dia memangilku perempuan hodoh…

JUNG MIN POV 

Okktoke!! Jung min seperti orang gila kerana setiap kali dia kemana sahaja dia pergi,pasti ada sahaja bayangan Ji Hyeon.. “hiii boleh naik gilalah,aku kalau seperti ini”.kata hati kecilnya.
Keesokkan harinya..
Dia terkejut kerana seseorang yang dia kenali,berada di hadapannya. “jung Woo”?. Tanyanya seperti terkejut. “ye…aku lah Jung Woo. Aku kembali”.kata Jung Woo kepadanya. Dia terus memeluk Jung Woo. “selamat kembali,sepupuku”. Jung Min terus memeluk sepupunya yang juga anak pemilik syarikat J&J COMPANY ini.

Jung Woo Pov
 
“aku akan rampas kembali,kedudukan kau. Jung min….”kata hati kecilnya. Jung Woo seperti berdendam ke atas apa yang berlaku sebelum ini.
Flashback
“Kau keluar dari rumah ini, anak tidak berguna, kata ayahnya. “ayah..ayah pilih saya atau Jung Min,malhaeba!!!”..pang!!! satu penampar hinggap di muka Jung Woo…ajuhsshi,kenchanagoya?? Tanya Jung Min. jung Woo hanya meninggalkan rumah. Sejak itu, dia telah meninggalkan rumah.
Encik…encik..ini bilik encik. Jung Woo terus pergi ke biliknya.

Ji Hyeon POV 

Aku seperti tidak percaya dengan apa yang terjadi semalam. “haahhhh,lupakan…..”aku menjerit seperti orang gila. Semua orang memandang kearahku. “hei perempuan hodoh,kau dah lah hodoh,gila pulak!!” kata bosku yang kebetulan berada di situ.”chakkama(wait),bos,saya ingin bertanya,adakah,bos menyukai saya”. Tanpa disangka soalan itu terpacul dari mulut  ku. Aku terus menutup mukaku.
Bosku terus memaling dan berjalan semakin hampir kepadaku. Dia memengang mukaku dan semua orang memandang kepada kami. Mataku menatap matanya. Dia pun terus berkata “saya suka kamu,saya jadi gila kerana kamu, aratchi”. Katanya. Aku terus terkejut dan semua orang seperti berkata sesuatu. Aku menolak Jung Min dan beredar dari situ. Aku terus berjalan tanpa mempedulikan sesiapa di sekelilingku. Aku terus pulang ke rumah.

Jung Min POV  

“Ahh..bodoh!!!!”bentak hatinya. “kenapa aku berkata seperti itu”,heiiii paboo… Jung Min seperti tidak keruan setelah menyatakan perasaannya kepada Ji hyeon. “aku mesti berjumpa dengannya untuk memberitahu hal sebenar “. Kata hati kecilnya.,seperti mahu melawan perasaan yang mendatang.

Jung Woo Pov 

Bhakk!!! Jung Min!!! dia tergelak setelah mengetahui bahawa Jung Min menyukai setiausahanya sendiri. “hei, Jung Min..bodoh betul kau,peluang aku untuk merampas kembali kedudukanku”. Kata hati kecil Jung Woo.

Ji Hyeon POV 

Ketika di rumah…
Aku seperti masih tidak percaya dengan apa yang berlaku. Memalukan saja. Isshh!!
Tiba-tiba kedengaran bunyi hon kereta di luar rumahku. Aku pun terus melangkah keluar dari rumah. Kemudian, aku terkejut kerana seseorang yang aku kenali berada di hadapan rumahku.,,,…

To--------------------be-------------------continued------------- 

quote : disappear like bubble



kamSA hAmnIDa..ulji MaRo!

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

best sgt citer niy.......
love'it...

LeE SyA Uk96 berkata...

gomaewo